top of page
  • Writer's pictureMaarja-Liisa Toost

II õppeaasta refleksioon & viimase aasta plaanid

Õpingud ülikoolis on läinud minu jaoks meeletul kiirusel. Mõtted, kas kandideerida ülikooli, oleksid olnud just kui eile, aga reaalsuses lõpeb kohe teine õppeaasta. Ehkki kõik ainekursused pole käesolevaks hetkeks veel lõppenud, tunnen end rahulolevalt. Pisut pelgust loob inglise keele eksam, sest mu keeletase on kasin, ent loodan ja usun, et päris läbi ei kuku - seega ei ole ambitsioon õppeaine tehtud saada kõige ületamatum. Mis ühele õnnetus, see teisele õnn - ei saa salata, et möödunud aasta e-õppes soosis minu õpinguid pere kõrvalt mitmekülgselt, sain õppetöös osaleda maksimaalselt. Julgen väita, et möödunud õppeaasta oli minu jaoks väga praktiline - mitmed kodused tööd lõid väärtust ja sisendit ka minu erialasele tööle, oli palju seoste loomist ja äratundmisrõõmu, aga ka uusi taipamisi.

Esimesel semestril (2019) loodud ülikooli õpitee.


Kui otsisin üles esimesel semestril tehtud õpitee analüüsi, siis oli hästi põnev vaadata tagasi ja mõelda teekonnale tänasesse. Õpitee raames püstitatud eesmärgid on täitunud plaanipäraselt ning jäänud on veel viimased pingutused. Kasutades GROW mudelit, avan alljärgnevalt oma viimase õppeaasta plaanid.


Eesmärgi kirjeldus


Tartu Ülikooli Narva Kolledži noorsootöö eriala lõpetamine juunis 2022.


Reaalsuse kirjeldus


Tänane reaalsus on see, et olen suutnud organiseerida omale võimalikult soodsa olukorra viimaseks õppeaastaks. Neljanda semestri lõppedes on mul läbitud kõik vaba- ja valikained ning käesoleva ajahetke kohustuslikud ained. See on loonud mulle eeldused paindlikumaks ajakasutuseks ning andnud teadmised ja enesekindluse, et liikuda lõputöö kirjutamise suunas (ehkki seda enesekindlust lõputöö mõistes pole siiski piisavalt). Olen teinud esimese kohtumise oma lõputöö juhendajaga. Samuti on teada, et soovin praktika kaitsta tuginedes oma töökogemusele ning olen äärmiselt tänulik, et ülikool mul seda võimaldab - praktika sooritamine on üks eeldus lõpetada ülikool.


Takistuste kirjeldus


Kuna ma lähen septembrist tööle ning teen seda uuel ametikohal, siis teatavaks takistuseks võib saada töö-eraelu ja ülikooliõpingute ühildamine. On oht läbipõlemisele või sellele, et üks tegur hakkab teist segama. Takistuseks võib saada ka lõputöö fookuse seadmine - kas see on ikka õige suund millega edasi liikuda? Kas mul jätkub motivatsiooni ja aega lõputööd kirjutada?


Võimaluste kirjeldus


Minu võimalus on kasutada enda ajaplaneerimise kogemust, kui tugevust, et hoida töö, ülikool ja eraelu lahus. Võtta teadlikult puhkehetki, et mitte läbi põleda. Teha võimalikult tihedalt koostööd oma lõputöö juhendajaga, et olla õigel kursil ning hoida meeles, et mul on tugivõrgustik, kes mind vajadusel toetab (nt. laste hoidmisega). Olles eesmärkidele orienteeritud, rakendades strateegilise planeerimise oskust, sh arvestan riskidega ning püüan lahendusi ette näha, usun, et viimane õppeaasta möödub ladusalt.


Edasimineku kirjeldus

  1. Loen suvel kirjandust, mis avardab minu silmaringi ja toetab lõputöö koostamist;

  2. Alustan lõputöö kirjutamisega juba septembris;

  3. Esitan bakalaureusetöö projekti 11. oktoober 2021;

  4. Läbin enesejuhtimise eelviimase mooduli ja kaitsen praktika sügissemestri lõpus;

  5. Kevadsemestril läbin viimased ained ning viimistlen lõputöö;

  6. Lõpetan ülikooli juunis 2022.

65 views0 comments
bottom of page